T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / SELÇUK - Selçuk Mesleki Eğitim Merkezi

USTALARIMIZIN DİKKATİNE

USTAÖĞRETİCİLİK BELGESİ İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR VE SÜREÇ

Ustalık veya iş yeri açma belgelesinden herhangi birine sahip olanlar ya da en az ön lisans seviyesinde mesleki eğitim almış olanlar, uzaktan veya yüz yüze eğitimle yapılan 40 saatlik Usta Öğreticilik kursuna katılabilirler. Kursu tamamlayanlardan e-sınavda başarılı olan adaylara usta öğreticilik belgesi verilir. Usta öğreticilik belgesi; ustalık belgesi, işyeri açma belgesi veya en az ön lisans diploması ile birlikte kullanılır. Usta Öğreticilik Kursu kayıtları yıl boyunca devam etmektedir. Usta Öğreticilik (İş Pedagojisi) Kursu için başvuru yapan adaylar, uzaktan veya yüz yüze eğitimi tercih edebilecek olup uzaktan eğitimi tercih eden adayların eğitimi, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sistemi üzerinden yapılacaktır. Uzaktan eğitimi tercih edenlerin de sınavları, e-Sınav uygulaması olarak yapılacaktır.

ADIM ADIM USTA ÖĞRETİCİLİK BELGESİ

1. Uzaktan eğitimlerin yapılması Başvuru anında Uzaktan eğitim isteyen adaylara kayıt anında Merkezimiz tarafından, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sisteminden kullanıcı tanımlanacaktır. Kullanıcı adı ve şifresi adaya teslim edilip EBA sisteminin kullanımı ile ilgili gerekli bilgilendirme yapılacaktır. Adaylar tarafından EBA sisteminde bulunan eğitim videolarının tamamının izlenmesi gerekmektedir. Ayrıca adaylar, EBA sistemine yüklenmiş olan ders notlarından da yararlanabileceklerdir. Yüz yüze eğitim isteyen adayların eğitimleri okulumuzda yeterli sayıya ulaşıp grup oluştuğu takdirde (12 kişi) yüz yüze yapılacaktır.

2. Eğitimlerini tamamlayan adayların e-Sınav sistemine aktarılması Eğitim videolarını izlemeleri için adaylara en az 5 gün süre verilecektir. Adayların eğitim videolarının tamamını izledikleri, EBA sistemi üzerinden kontrol edilecektir. Uzaktan veya yüz yüze eğitimlerini tamamlayan adaylar e-Mesem sisteminde "Usta Öğreticilik Sınavı" bölümüne aktarılacaktır. Usta Öğreticilik Sınavı bölümüne aktarılan adaylar e-Sınav ücretlerini yatırabileceklerdir.

3. e-Sınava girecek adayların sınav ücretini yatırması Adaylar tarafından; T.C. Ziraat Bankasına, Türkiye Vakıflar Bankasına, Türkiye Halk Bankasına ATM ya da internet bankacılığı yoluyla veya https://odeme.meb.gov.tr adresinden 600,00 (AltıYüz ) TL. e-Sınav ücreti yatırılacaktır.

4. e-Sınava girecek adayların sınav randevularının alınması Adayın sınav tarihi ve saati, kayıt tarihten itibaren en erken 5 günden sonra olacak şekilde belirlenecektir. Sınav ücretini yatırdığı tarihten itibaren 30 gün içinde e-Sınav randevusunu almayan aday, sınav hakkını kullanmış sayılacaktır

5. e-Sınav giriş belgelerinin verilmesi e-Sınav giriş belgeleri, okulumuz tarafından e-Mesem sistemi "e-Sınav Giriş Belgesi Yazdırma" ekranından renkli olarak yazdırılacak, kaşe ve mühür basılarak imzalanacak ve adaylara teslim edilecektir. Not: Fotoğrafı değişecek aday var ise e-Sınav Giriş Belgesini yazdırmadan önce adayın fotoğrafı güncellenecektir.

6. e-Sınavların yapılması Aday, e-Sınav randevu sistemi tarafından verilen tarih ve saatte sınava girmek zorundadır. Aksi takdirde aday sınav hakkını kullanmış sayılacaktır.

7. Belgelerin verilmesi Kursu tamamlayıp e-sınavda başarılı olan adaylara okulumuzdan Usta Öğereticilik belgesi verilecektir. 

USTA ÖĞRETİCİLİK BELGESİ BAŞVURU FORMU

 

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

1. Biometrik Fotoğraf (1 Adet)

2. Nüfus Kimlik Kartı Fotokopisi

3. Ustalık/ İşyeri Açma Belgesi/ Lisans/ Önlisans Diploması (Belgelerden herhangi biri)

4. Kurumumuzdan alınacak dilekçe

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.03.2024 - Güncelleme: 07.03.2024 12:21 - Görüntülenme: 71
  Beğen | 17  kişi beğendi